www.flickr.com

zondag 28 februari 2010

Reese's Peanut Butter Cups


Als ik iets heel erg lekker vind dan kan ik er lange tijd trouw aan zijn. Zo heb ik het ruim een jaar volgehouden om praktisch elke dag een Mona chocolademousse toetje te eten, om precies te zijn die met met melkchocolade, witte chocolade en caramel. Ook de Magnum heeft een tijdje hoog op de lijst gestaan, evenals de witte kitkat. De witte kitkat was zeker twee jaar lang een vast onderdeel van mijn lunch. Al deze guilty pleasures zijn echter van het toneel verdwenen door de komst van de lekkerste snack ooit: Reese's Peanut Butter Cups. Deze cup van melkchocolade gevuld met een cremige pindakaasvulling is onovertroffen. Er zijn meerdere variaties zoals met pure of witte chocolade of een crunchversie, maar de originele blijft voor mij de beste. Helaas in Amsterdam voor zover ik weet alleen te koop bij delicatessenwinkel Eichholtz in de Leidsestraat, waar je de hoofdprijs betaalt omdat ze deze zelf importeren. Je kunt het beste dus zelf een voorraadje meenemen als je in de VS bent, of dit door vrienden laten doen. Nieuw is de peanut butter cup niet, zie hier de commercial uit 1979: