www.flickr.com

woensdag 17 februari 2010

Tic tac wat?


Om in beeld te blijven zullen fabrikanten steeds weer iets nieuws moeten blijven bedenken. Per jaar worden er talloze nieuwe producten en smaken in de markt gezet, waarvan er ook talloze net zo snel weer verdwijnen. Een mooie manier om nieuwe dingen te testen is onder de noemer 'limited edition'. Daarvan is de aantrekkingskracht groot: als je er niet snel bij bent heb je het immers gemist. Blijkt zo'n editie een succes, dan wordt hij vast opgenomen of keert hij (jaarlijks) terug. Persoonlijk denk ik niet dat de wereld op deze constante vernieuwing zit te wachten. Het wordt er immers niet per definitie beter op en het lijkt of fabrikanten soms van gekkigheid niet meer weten welke smaak ze uit de hoge hoed moeten toveren. Zo kwam deze zomer de 'limited edition' uit van tic tac met de spannende smaak pinacolada. Dat deze in februari nog verkrijgbaar is zegt waarschijnlijk genoeg over het succes; ik vrees het ergste. Het positieve is dat het snoepje inderdaad naar pinacolada smaakt, het negatieve is dat dat bij een tic tac niet echt lekker is. Inplaats van te eindigen met de frisse tic tac smaak, eindigt deze met een zurig fruitsmaakje. Ook Pringles is met een smaak gekomen die ik niet helemaal begrijp: fiery wasabi. Toegegeven: ook hier doet het wat het belooft en dat is naar wasabi smaken. Maar dat is niet te eten! Het enige positieve aan deze smaak chips is dat je er bij visite een leuke grap mee kunt uit halen. Geef een niets vermoedend slachtoffer een chipje en kijk naar de gezichtsuitdrukking: succes gegarandeerd.