www.flickr.com

vrijdag 19 februari 2010

Super Monkey Ball: Step & Roll


Monkey Ball staat bij mij vooral bekend om de frustratiefactor. Je moet er beheersing en geduld voor hebben, twee eigenschappen die ik maar mondjesmaat bezit. Toch is het ook een game waar ik blij van word. De aapjes zijn schattig, de muziek vrolijk en de levels zijn lekker fel gekleurd. Reden genoeg dus om het nieuwste deel Super Monkey Ball: Step & Roll eens even te proberen. Inderdaad, deze is compatible met het Balance Board en dat is dan natuurlijk ook de manier waarop ik hem ga spelen. Gelukkig heb ik de nodige balans-ervaring opgedaan met Wii Fit, maar dan nog blijkt het een lastige manier van aansturen. Er zit een behoorlijke vertraging tussen wat mijn hoofd denkt en wat mijn benen doen en de bewegingen zijn lastig om heel precies te maken. Het helpt merk ik als ik iets door de knieën ga en mijn handen op mijn bovenbenen leg, maar dat voorkomt niet dat ik al vrij snel een level meerdere keren over moet doen. Waar ik niets aan kan doen en wat echt irritant is, is de camera. Als ik maar iets op mijn hakken leun draait mijn aapje zich om en draait de camera volledig mee. Vervolgens zie je dus niet meer waar je heen moet. Als een level na tien keer nog niet gelukt is stap ik snel van het Balance Board omdat de neiging erop te gaan stampen te groot wordt. Hoogste tijd om de mini-games even te bekijken. Deze zijn echt heel leuk, maar ook lang niet altijd even makkelijk. Qua opzet zijn ze meer geschikt om met meerdere spelers te doen. Die bewaren we dus maar voor als er neefjes of nichtjes langskomen.
Zie hier de trailer voor deze game, die laat precies zien wat deze game leuk maakt: