www.flickr.com

donderdag 11 februari 2010

Did you hear about the Morgans?

Bij comedy's is het altijd maar de vraag of het je gevoel voor humor gaat worden. Van te voren had ik al zo mijn twijfels of dit bij Did you hear about the Morgans? het geval zou zijn, en ik had gelijk. Veel verder dan een glimlach ben ik niet gekomen. Meryl (Sarah Jessica Parker) en Paul (Hugh Grant) zijn het echtpaar Morgan. Ze zijn al een tijdje uit elkaar omdat Paul vreemd is gegaan. Door een ongelukkig toeval zijn ze samen getuige van een moord en moeten ze in een getuigenbeschermingprogramma. Dit brengt ze in het plaatsje Ray in Wyoming. De lol moet vooral komen uit het enorme contrast dat geschetst wordt tussen stad en platteland en de discussies tussen Meryl en Paul. Het gaat echter vaak over de top, iedere subtiliteit is ver te zoeken. Dit in tegenstelling tot de voorspelbaarheid die er duimendik bovenop ligt. Dat het uiteindelijk allemaal goed komt in dit verhaal mag geen verrassing zijn. Sarah Jessica Parker is als Meryl even irritant en zeurderig als in de rol van Carrie Bradshaw (Sex and the City). Hugh Grant toont af en toe zijn charme, maar kan het geheel niet redden. Af en toe een glimlach, wat mij betreft goed voor een regenachtige zondagmiddag.