www.flickr.com

zaterdag 6 februari 2010

MSX2 Konami Games

Midden jaren '80 kwam bij ons de eerste computer in huis: de MSX2. Met diskettes, enorm hip, en een groen scherm. Het aantal spelletjes dat we erop konden spelen breidde zich in rap tempo uit, kopieren was toen nog kinderspel en stond lang niet zo ter discussie als nu. Mijn grote voorkeur ging uit naar spellen van Konami, ik kan wel zeggen dat ik een echte Konami-fan was. Athletic Land, Track & Field, Roadfighter, ik speelde ze allemaal veel en lang. In het begin werd alles gespeeld met de pijltjestoetsen van het toetsenbord, later kwam er een joystick in huis. Om hard te kunnen rennen ramde je soms bijna door het toetsenbord heen en als je af was was je ook echt af. Keer op keer begon ik dan opnieuw aan een spel, iets wat ik me nu niet meer voor kan stellen. Als nu in een game de savepoints slecht geplaatst zijn en ik teveel over moet doen ben ik er al snel klaar mee. Heel soms mochten we de computer aansluiten op de kleurentelevisie, en dan zag het er zo uit:



In het kader van de nostalgie hier nog wat beelden uit Pinguin Adventure voor MSX2: