www.flickr.com

dinsdag 16 maart 2010

Fotoexpositie Vondelpark

Ik behoor tot de gelukkige groep mensen die het Vondelpark op de route naar het werk heeft liggen. Met grote regelmaat fiets ik van de Leidsepleiningang richting de uitgang op de Amstelveenseweg, over de volledige lengte van het park dus. Ik kan niet zeggen dat ik dit helemaal voor mijn rust doe, het is een drukke route en er wordt ook door mij stevig doorgefietst. Toch is het een mooie weg om te fietsen en blijft het een enorm contrast met het nog veel drukkere stadsverkeer buiten het park. Sinds begin maart zoef ik langs een aantal prachtige grote foto's die opgesteld staan naast de weg. Een korte zoektocht op internet leert mij dat deze er sinds 28 februari staan, en dat ze een fotoexpositie vormen ter gelegenheid van de voltooiing van de renovatie van het Vondelpark. Ik was in de veronderstelling dat het professionele foto's waren, maar ze blijken het resultaat te zijn van een fotowedstrijd. Ik ben in ieder geval erg onder de indruk van de kwaliteit en zal er snel eens gaan kijken zonder fiets en zonder van A naar B te moeten. Het is echt de moeite waard om er de tijd even voor te nemen, inplaats van er langs te racen. Hieronder enkele voorbeelden met de naam van de fotograaf:


Charlotte van Drimmelen, winnaar van de fotowedstrijd


Ian Velthuis, winnaar van de tweede prijs


Marije van Woerden