www.flickr.com

vrijdag 19 maart 2010

As The World Turns


Sinds de start van RTL in 1990 wordt As The World Turns in Nederland uitgezonden. Dat wil zeggen dat ik, en met mij velen, er dit jaar maar liefst 20 jaar naar kijk. Daarmee zou je kunnen zeggen dat het een van meest constante factoren in mijn leven is, al is het de laatste tijd niet meer zo van harte. Het is bij een serie die zo lang loopt, in Amerika vanaf 1956(!), logisch dat sommige rollen door meerdere acteurs gespeeld worden in de loop der jaren. Voor de vaste kijkers kan dit echter heel storend zijn. Je hebt toch altijd een bepaald gevoel bij een personage dat mede opgeroepen wordt door de desbetreffende acteur, een gevoel dat niet per definitie overgaat naar de volgende vertolker van de rol. Dieptepunt vind ik de huidige Lily Snyder. Gunde ik de vorige Lily nog alle goeds, ondanks stompzinnige acties in een lang aanhoudende stompzinnige verhaallijn, de huidige Lily mag van mij eenzaam en ongelukkig aan haar einde komen. Een andere niet zo positieve verandering in de soap is de toename van het aantal buitenscenes. Deze zijn zo klunzig en zien er zo goedkoop uit, het is ronduit genant. In december werd bekend dat ATWT per september 2010 gaat stoppen. Wij hebben nog steeds een achterstand van anderhalf jaar dus wij kunnen nog even voort. Ondanks mijn kritiek van de laatste tijd zal het einde van misschien wel de langstlopende serie ooit een happening zijn die ik straks niet wil missen. Het zou leuk zijn als de vaste kijkers inbreng zouden krijgen in het definitieve einde. Jack en Carly weer samen, de oude Lily terug en gelukkig met Holden, een homohuwelijk voor Luke, ik zou het wel weten!