www.flickr.com

zondag 21 maart 2010

American Idol Top 12


Sinds de uitschakeling van Alex Lambert, Ellen's cute banana, gaat een groot deel van mijn sympathie uit naar Didi Benami. Ze heeft een mooie stem, een gezonde dosis zelfkritiek en zoals ik al eerder zei, een zekere mate van onschuld. Niet de sterkste kandidaat, wel degene die ik het het meest gun. Deze week koos ze echter voor een nummer dat ze zo goed zong dat ze wat mij betreft in één klap bij de kanshebbers voor de overwinning gerekend mag worden. Ze zong Playing with fire van de Rolling Stones buitengewoon krachtig en liet daarmee een kant van zichzelf zien die we nog niet eerder gezien hadden. Jammer dat ik het hier niet kan laten horen. Liedjes van American Idol zijn uitsluitend tegen betaling verkrijgbaar op iTunes en ieder beeld wordt dus zorgvuldig geweerd van YouTube. Natuurlijk moest er ook weer afscheid genomen worden van een kandidaat deze week. Lacey Brown was de ongelukkige, de kandidaat die vorig jaar niet verder kwam dan de laatste 50 en dit jaar eigenlijk maar één echt succes had, haar vertolking van The Story. Voor de rest was ze duidelijk minder dan de rest, iets wat haar uitschakeling niet erg dramatisch of verrassend maakte. En toen waren er dus nog maar 11..