www.flickr.com

donderdag 31 december 2009

Ralphs

Voordat ik de XL-formule van Albert Heijn leerde kennen was Ralphs absoluut mijn favoriete supermarkt. Nog steeds vind ik het geweldig leuk om er te komen en te kijken wat ze allemaal hebben. Van de grootte van de winkel op Sunset ben ik niet meer zo onder de indruk, maar zeker wel van de kwaliteit. De groenteafdeling was weer perfect: alles vol en iedere appel glom alsof ze per stuk opgewreven waren. Wat ik verder heel mooi vind aan deze winkels is het verse maaltijdenaanbod. Albert Heijn heeft hier in het verleden wel wat mee gedaan, maar hier is het een volwaardige en prachtige afdeling waar je een warme maaltijd kant en klaar op kunt laten scheppen. Aan grootstedelijke problemen ontkomen ze hier natuurlijk niet, al duidt het enorme drogisterijaanbod niet op veel diefstal. Tegen diefstal hebben ze, behalve een grote bewaker, ook een heel simpel middel ingezet: op de duurdere producten zit een transparante, zeer moeilijk te verwijderen sticker met de tekst "Thank you for buying this at Ralphs. Find it for sale elsewhere, call ... (telefoonnummer)" Hoe effectief deze methode is weet ik uiteraard niet, maar het lijkt mij het proberen waard. Ralphs blijft toch echt een van de mooiste supermarkten die ik ken en mocht Ahold op het lumineuze idee komen deze keten over te nemen: ik hou me aanbevolen.