www.flickr.com

donderdag 31 december 2009

Walk with me


Amerikanen houden niet van lopen. De steden hier zijn ook niet gemaakt om er veel te lopen: de afstanden zijn groot en de voorzieningen voor voetgangers zijn beperkt. Zo houden voetpaden soms gewoon opeens op zonder dat duidelijk is hoe verder te gaan. Ik geef er echter toch nog steeds de voorkeur aan zoveel mogelijk te lopen. Je ervaart de stad, ruikt de buitenlucht en hebt tijd om alles goed te bekijken. Met behulp van "Walk with me" van Nintendo houden wij sinds een paar maanden bij hoeveel we lopen op een dag. Een normale dag ligt voor mij zo rond de 4000 stappen. De dagen dat we in Oxnard bij Bill en Lynette waren, waren dieptepunten wat loopafstanden betreft. Op eerste kerstdag kwam ik niet verder dan 845 stappen, en dat is nog omdat Bill en Lynette een groot huis hebben. Zoals ik al zei: Amerikanen houden niet van lopen en de dagen dat we in Oxnard waren namen we voor elke boodschap de auto. Vandaag hebben we een nieuw record gevestigd: 17004 stappen op 1 dag. Dat is overigens geen overbodige luxe als je kijkt naar onze eetervaringen. Dit loop je er niet zomaar even af: