www.flickr.com

vrijdag 1 januari 2010

Wal-Mart

Als er een winkel is die voor mij tot de verbeelding spreekt dan is het Wal-Mart. Groot, groter, grootst en ze hebben alles wat je maar zo'n beetje kunt bedenken. Natuurlijk ken ik de verhalen over slechte arbeidsvoorwaarden voor de werknemers en over de producten die onder bedenkelijke omstandigheden worden geproduceerd in arme landen. Toch, als er een in de buurt is dan wil ik toch altijd even gaan kijken. Alleen al de grootte maakt dat ik mijn ogen uit kijk en ik kan het meestal niet laten om van sommige productgroepen te tellen hoeveel meter stelling ze hebben. Noem het maar beroepsdeformatie. Helaas was de Wal-Mart waar we nu waren, Oxnard CA, niet best: het TL-buizen gehalte was erg hoog en de klantenbehandeling was ronduit slecht. Daarbij kwam dat ze hetgeen waar we voor kwamen niet op voorraad hadden en de winkel er uit zag als een magazijn omdat ze op het punt stonden te gaan vullen. Bill en Lynette hadden ons al gewaarschuwd: bij Wal-Mart kom je niet voor je lol, alleen voor de lage prijzen. Wat ik ze moet nageven is dat ze enorm leuke commercials maken die precies de juiste snaar raken: