www.flickr.com

donderdag 14 januari 2010

Avatar

Deze film moest natuurlijk gezien worden, al was ik bang dat ik me enigszins zou gaan vervelen. Dat is zeker niet gebeurd, ik was aangenaam verrast door dit enorme spektakel. Het gebruik van 3D heb ik nooit eerder zo goed gezien, eerder was dit toch vaak na een tijdje wel genoeg en een reden voor hoofdpijn. Hier voegt het echt veel toe en is het mooi verwerkt. De verhaallijn is niet hoogdravend: Amerika valt planeet aan om grondstoffen te bemachtigen, eerst onder de noemer van onderzoek, later met geweld. Dat hebben we natuurlijk vaker gezien. Toch was dit boeiend genoeg om erbij te blijven. Waar deze film in uitblinkt zijn natuurlijk alle special effects. Al had er helemaal geen verhaal in gezeten, dan waren veel scenes nog steeds de moeite waard om te bekijken. Visueel echt een feest en als dit de toekomst van film aangeeft dan komen er nog veel mooie dingen. Wij zagen deze film in The Dome in Hollywood, op een enorm scherm dat speciaal voor deze film aangepast is om 3D te kunnen laten zien. Het maakt wel echt uit in welke bioscoop je Avatar ziet denk ik: zoek een zo groot mogelijk scherm en ga in ieder geval naar de 3D versie.