www.flickr.com

zaterdag 29 juni 2013

Diana Baby 110


De belangrijkste reden om deze camera te willen hebben was natuurlijk het formaat. De Diana Baby 110 is een minicamera, het filmpje is bijna groter dan de camera zelf. Hij past in je hand, dus ook in je handtas, en hij ziet er gewoon super schattig uit. Maar goed, een camera is er uiteraard in de eerste plaats om foto's mee te maken, en ik was dan ook wel benieuwd naar de kwaliteit van de foto's. Het is mijn enige camera die op 110 formaat film schiet, een formaat dat ik me dan wel enigszins herinner uit een vaag verleden, maar waar ik verder geen ervaring mee heb. Het valt me niet tegen. Ik moet even wennen aan de manier waarop de foto's op het filmpje komen en dus hoe ze gescand worden. Verder vind ik dat sommige foto's wat flets zijn. Hij heeft vooral met wat grotere afstanden echt wel wat moeite, evenals grote zus Diana F+ trouwens. Het meest geslaagd vond ik de foto's van een prachtige juni-ochtend, geschoten onderweg van huis naar werk:

De Stadsschouwburg bij het gele ochtendlicht om kwart voor 7, juni 2013

Stadsschouwburg

Ook het American Hotel pakt het prachtige ochtendlicht, juni 2013

American Hotel

De Leidsegracht vanaf de Marnixstraat tegen de zon in, juni 2013

Leidsegracht

Midden in het cruiseseizoen is dit geen ongebruikelijk gezicht om kwart over 7, bij de pont richting Zaandam, juni 2013

Noordzeekanaal

Even over half acht de brug op in Zaandam, juni 2013

Zaandam