www.flickr.com

zondag 27 januari 2013

Fisheye Kerst @lomografie

Afgelopen augustus kreeg ik niet alleen een Diana F+ camera, ik kreeg de hele set met alles erop en eraan. Al heb ik intussen aardig wat geëxperimenteerd met alle lenzen en hulpstukken, ik heb bij lange na nog niet alles geprobeerd. Ik had al eerder met een fisheyecamera foto's gemaakt, zie één van mijn eerste stukjes over Lomografie, vandaar dat de fisheye lens niet de eerste was die ik perse uit wilde proberen. Maar rond de feestdagen was de fisheye lens dan toch aan de beurt. Met een Lomography 120 mm 400 ISO rolletje in mijn toestel, was ik klaar om de fisheye lens te proberen. Ik had de fisheye zoeker er niet op gezet, waardoor het wel lastig was om te bepalen wat er op de foto ging komen. Ik had bijvoorbeeld het idee dat ik verder in zou zoomen dan achteraf bezien het geval bleek te zijn. Maar goed, dat is natuurlijk tegelijkertijd ook de lol van lomografie. Het leverde een aantal heel aardige foto's op, waarvan de foto van de ijsbaan op het Leidseplein toch wel mijn favoriet is:

Kerstman op de hoek van de Leidsekruisstraat en de Lijnbaansgracht, december 2012

Santa Claus

De ijsbaan op het Leidseplein, december 2012

Leidseplein Ice Skating

Ook de patatzaak bij de Dam was in kerstsfeer, december 2012

Holiday Season