www.flickr.com

zaterdag 2 februari 2013

Vuurwerk @lomografie

Fireworks

Speciaal voor het fotograferen van het vuurwerk met oud & nieuw had Jeroen een Fuji Superia 1600 fotorolletje voor me meegenomen. Nu had ik hier nog helemaal geen ervaring mee. Niet met het fotograferen bij weinig licht, niet met het fotograferen met een 1600 ISO lichtgevoeligheid en niet met het spelen met sluitertijden. Het werd dus één groot experiment. Zoals zo vaak bij experimenten mislukt er een aanzienlijk deel. Van de 36 foto's die ik op het rolletje geschoten heb zijn er nog geen tien het aanzien waard. Maar juist die vuurwerkfoto's, daar waar het allemaal om ging, daar zaten twee waanzinnige treffers bij. Hoe ik deze precies gemaakt heb weet ik niet meer, maar dat doet er eigenlijk ook niet zoveel toe. Het zijn twee prachtige foto's geworden waarvan ik niet verwacht had dat ik ze met mijn Diana F+ zou kunnen maken.

Vuurwerk in Amsterdam, 1 januari 2013

Fireworks