www.flickr.com

zondag 27 januari 2013

Spinner 360 Motorizer


Nog voordat ik mijn nieuwe Spinner op de reguliere manier had kunnen uitproberen, kreeg ik er al een motorizer bij. Dit zorgde ervoor dat ik direct kon proberen hoe de Spinner binnen zou werken. Het was natuurlijk even freubelen voordat ik de camera op de motorizer bevestigd had, maar dat kwam zoals gewoonlijk meer doordat ik de handleiding niet gelezen had, dan dat het ingewikkeld zou zijn. Het is een mooi systeem: je kunt de camera inclusief motorizer neerzetten en vervolgens bedienen met de bijgeleverde afstandsbediening. Je kunt hiermee bepalen of je hem een compleet 360 graden ronde laat maken, of dat je hem korter laat draaien. Ik heb de Spinner inclusief motorizer zowel binnen als buiten geprobeerd en ik vind het resultaat echt verbluffend. Ik was bang dat hij buiten wat overbelicht zou zijn, maar ik vind het effect juist heel mooi. Ik heb voor deze foto's hele simpele rolletjes van de HEMA gebruikt van 400 ISO. Bij het volgende rolletje heb ik de motorizer thuisgelaten en de camera via het koordje laten draaien. Ik ben echt reuze benieuwd naar het verschil, maar op deze foto's zal ik nog even moeten wachten.

Een eerste test binnen met de Spinner 360 en de motorizer, december 2012

Spinner thuis

Ook deze foto is met de motorizer gemaakt, buiten op het Leidseplein, december 2012

Spinner Leidseplein