www.flickr.com

zondag 25 november 2012

Hollywood and Highland Center

Het Hollywood and Highland Center is verre van de mooiste plaats in Los Angeles. Het is een winkelcentrum waar je lekkere milkshakes kunt kopen, naar de bioscoop kunt en een prima hapje kunt eten. Wat het zo aantrekkelijk maakt is de ligging: midden in de gekte van Hollywood Boulevard, met een goed uitzicht op het Hollywood Sign. Geen Los Angeles zonder een bezoekje aan het Hollywood and Highland Center dus. En, wat doe je als je daar dan toch bent? Juist, een foto maken. Soms bewust, soms wat minder bewust, maar feit is dat ik intussen al talloze keren ongeveer dezelfde foto maakte. Vooral de grote stenen olifant blijkt heel populair:

De eerste keer dat ik in Los Angeles was, september 2003


Het jaar dat we samen met de familie in Hollywood waren, maart 2007


Met El Capitan op de achtergrond, maart 2008


Het billboard diende als excuus om deze foto te maken, maart 2009


Hollywood and Highland in de kerstverlichting, dat is dan wel weer een goede reden om een foto te maken, december 2009


Bij de ondergaande zon, ik kon het niet laten, maart 2012


Omdat ik vond dat deze aan de verzameling niet mocht ontbreken: de analoge variant gemaakt met mijn Diana F+ camera, september 2012


Er moet toch wel een hele goede reden zijn, wil ik nog een keer een foto op deze plaats maken. Maar iets in me zegt dat ik die reden wel ga vinden. Zeker gezien het feit dat ik tot nu toe alleen in 2004 en in 2011 de verleiding heb weten te weerstaan..