www.flickr.com

zaterdag 3 november 2012

Mindfeud


Wordfeud en Diamond Dash hebben wat mij betreft eindelijk een waardige opvolger waar ik echt plezier aan beleef. Eerlijk is eerlijk, Songpop heeft de wereld aardig in zijn greep gehad, maar mij heeft het niet lang kunnen boeien. Te snel, te weinig keuzemogelijkheden met betrekking tot de muzieksoort en wat het belangrijkste was: ik was er gewoon niet zo goed in. Zeg maar rustig dat ik er slecht in was. Aangezien ik niet van verliezen houd was de liefde tussen mij en Songpop dus snel over. Wat bij mij wel de verslavingssnaar heeft geraakt is het kleurige broertje van Wordfeud: Mindfeud. Maak je bij Wordfeud zo mooi mogelijke woordcombinaties, bij Mindfeud gaat het om symboolreeksen. Alles draait om zes symbolen in zes kleuren die je om en om net als bij Wordfeud op een bord legt. Nog meer dan bij Wordfeud is het de kunst om de x2 en x3 tegeltjes te raken, aangezien alle symbolen in basis evenveel punten waard zijn. Hierdoor is het moeilijker om op voorsprong te komen, en wellicht nog moeilijker om een achterstand in te halen. Natuurlijk is het afhankelijk van mijn medespelers hoe lang Mindfeud in de lucht blijft, maar voorlopig vermaak ik me er nog prima mee. Niet in de laatste plaats omdat ik er redelijk goed in ben en voorlopig nog vaker win dan verlies.