www.flickr.com

vrijdag 23 november 2012

Pinterest (2)



Glass Beach, Fort Brag: ontstaan uit glazen afval en nu prachtige beschermde natuur

Ik denk dat het een maand of zes geleden is dat ik mijn eerste bord maakte op Pinterest, de social media site waarbij je foto's verzamelt en doorgeeft. Inmiddels ben ik 515 pins verder, verspreid over 23 borden. Pinterest is ook voor mij dus de status van potentiële eendagsvlieg ontgroeid. De belangrijkste reden waarom ik blijf pinnen en repinnen is omdat het bijzonder ontspannend is. Natuurlijk probeer ik mensen te volgen die foto's pinnen die mij aanspreken, maar rondstruinen in recente reisfoto's of in de foto's gelabeled met 'architectuur' vind ik ook heerlijk. Naast het ontspannende effect van het rondkijken in prachtige foto's, is het ook leuk dat er zo langzamerhand een grote collectie ontstaat met foto's die ik mooi vind en/of die mij aanspreken.
Ik heb daarbij ook iets minder voor de hand liggende borden gemaakt, zoals één met prachtige art deco gebouwen, één met lomografie en één met foto's met opvallend veel groen. Zo heb ik niet alleen bijzondere foto's gevonden van plaatsen die ik ken en waar ik ben geweest, maar ook van plaatsen waar ik nog nooit van gehoord had en die inspireren voor eventuele reizen in de toekomst. Even een half uurtje Pinterest, even genieten van al het moois wat iedereen vindt en deelt, ik kan het iedereen aanraden.

Zo bijzonder dat ik me afvroeg of het wel echt was: Fly Geyser in Nevada. Helaas niet toegankelijk voor het publiek



Ik ben wel in Zion National Park geweest, maar deze Emerald Pool heb ik niet gezien. Prachtig!

Source: 500px.com via Saskia on Pinterest



Hoe bizar is dit: gekleurde aarde op Mauritius, vulcanisch eiland ten oosten van Madagascar