www.flickr.com

dinsdag 15 juni 2010

Date Night


Wat een feest moest dit worden: comedygiganten Steve Carell (The Office) en Tina Fey (30Rock) samen in één film. Het verhaal van Date Night is niet erg vernieuwend: Phil en Claire Foster, een echtpaar met een wat ingeslapen huwelijk, gaan uit eten in de stad. Wanneer blijkt dat ze maanden te voren hadden moeten reserveren om in een hip restaurant terecht te kunnen geven ze zich uit voor een stel dat wel een reservering heeft maar niet aanwezig lijkt te zijn. Dit stel blijkt echter in allerlei onfrisse zaken verwikkeld. Phil en Claire worden door de persoonsverwisseling meegesleurd in deze zaken met alle gevolgen van dien. Wat ik zo jammer vind aan dit soort films dat het niveau van de humor vaak af lijkt te moeten dalen naar een platvloersheid waar ik persoonlijk niet zo van hou. Dit kan een keuze zijn om een zo breed mogelijk publiek te bereiken. Het doet de film in mijn ogen echter geen goed en Carell en Fey hebben dit ook absoluut niet nodig. Het is dankzij deze twee topacteurs dat de film toch meer dan onderhoudend is en een aantal leuke momenten kent. Het lijkt mij voor een volgend project een goed idee als zowel Carell als Fey zich meer bemoeien met de inhoud en uitwerking. The Office en 30Rock vind ik namelijk vele malen leuker.