www.flickr.com

zondag 3 februari 2013

Amsterdam op Redscale

Redscale Vondelpark

Toen ik de resultaten van mijn eerste redscale rolletje ophaalde, had ik mijn tweede rolletje al voor meer dan de helft volgeschoten. Ik kon dus geen rekening meer houden met de resultaten van het eerste rolletje en met de lessen die ik daar van leerde. De kans dat ook deze foto's donkerrood zouden zijn en niet weer zouden geven wat ik aanvankelijk voor ogen had was levensgroot. Geen herfstkleuren in het Vondelpark of op het Kleine Gartmanplantsoen dus, maar wat het dan wel ging worden dat was natuurlijk de vraag. Des te verbluffender vond ik het resultaat. Het is een beetje spookachtig, het Vondelpark lijkt wel in brand te staan. Op het Museumplein is er een blauwe gloed in gekomen en ook de City Bioscoop krijgt een heel andere dimensie met deze film. Het laatste redscale rolletje bewaar ik voor een hele zonnige en dus lichte gelegenheid, maar desalniettemin ben ik erg blij met deze Amsterdamse herfstfoto's.

Het oude Filmmuseum in het Vondelpark, najaar 2012

Redscale Vondelpark

Het beeld van Vondel in het Vondelpark, najaar 2012

Redscale Vondelpark

De City Bioscoop aan het Kleine Gartmanplantsoen, najaar 2012

Redscale City Theater

I Amsterdam op het Museumplein, najaar 2012

Redscale Museumplein