www.flickr.com

vrijdag 30 september 2011

Buckingham Fountain

Of de Buckingham Fountain net zoiets was als de Bellagio Fountains in Las Vegas. Ik was benieuwd wat de dame achter de receptie van ons hotel in Chicago zou antwoorden op deze vraag van het groepje toeristen voor haar balie. De enige overeenkomst tussen deze twee fonteinen is immers volgens mij dat er water uit omhoog komt. Ze mompelde echter alleen iets onverstaanbaars en ging snel verder met het opnoemen van andere bezienswaardigheden in Chicago. Ik vond het amusant omdat je inderdaad je verwachtingen een beetje bij moet stellen als je in misschien wel de meest over de top plaats ter wereld bent geweest. In Las Vegas schreeuwt alles om aandacht, inclusief de Bellagio fonteinen die eens in de zoveel tijd een grote show weggeven, op de klanken van Elvis' Viva Las Vegas. De Buckingham Fountain is daar niet mee te vergelijken. Deze fontein in Grant Park stamt uit 1927 en is geinspireerd door de fonteinen in Versailles. Dat wil echter niet zeggen dat deze fontein niet beroemd is. Sterker nog, ik bleek de Buckingham Fountain al talloze keren gezien te hebben, ik wist alleen niet naar welke fontein ik keek.
Hint 1: hij zat in de titelsong van een bekende televisieserie.
Hint 2: de serie speelde van '87 tot '97

Zo zag hij eruit vanaf het water, toen we een River & Lake Tour deden


En zo zagen we hem een dag eerder vanaf de weg, waarom al die bouwmaterialen er omheen stonden weet ik niet


Oke, hier is ie dan: The Buckingham Fountain in één van de meest bekende televisieseries ooit: