www.flickr.com

zondag 29 juli 2012

Ice Breakers


De tijd dat alles in Amerika anders was, ligt al een beste tijd achter ons. Overal is Coca-Cola, overal is Mc Donalds en tegenwoordig is ook overal een Starbucks. Toch blijft het leuk dat er nog steeds net even andere merken zijn, andere smaken, en andere verpakkingen. Al is het maar vanwege het vakantiegevoel, dat je door zo'n afwijkend pakje kauwgom mee naar huis te nemen, toch net even wat langer vasthoudt. Op zoek naar simpele pepermuntjes liepen wij in Amerika een aantal jaren geleden aan tegen Ice Breakers. We vonden ze lekker en handzaam, dus namen we een stapeltje doosjes mee naar huis. Een volgende vakantie zagen we dat er nog veel meer smaken waren. We kwamen niet alleen Mints varianten tegen, maar ook de zurige (de naam zegt het al) Sours in een aantal smaken. Het werd een uitdaging om alle smaken te vinden en natuurlijk te proeven, iets wat tot nu toe tot veertien varianten heeft geleid. Ik heb nergens op internet een totaal overzicht kunnen vinden, maar heb wel gezien dat er dit jaar twee nieuwe zijn uitgekomen: de Duo's. Uiteraard zijn ze niet allemaal even geslaagd, maar een echt vieze hebben we pas één keer getroffen: dit was de Iced Tea Lemon. Ik heb hem overigens daarna ook nergens meer gezien. Een goede tweede plaats wat betreft ranzige smaken vond ik de Ice Cubes (kauwgom) Kiwi variant die we dit jaar in Page kochten bij Wal Mart. Veel te zoet en veel te muf: na tien keer kauwen echt rijp voor de vuilnisbak. Onze nieuwste aanwinst is de Cinnamon Mints variant. Of ik hem lekker vind weet ik nog steeds niet, maar bijzonder is hij zeker. Ik kijk uit naar september, als we op onze volgende Amerika trip hopelijk weer een nieuwe, vreemde smaak tegen gaan komen.