www.flickr.com

zaterdag 12 mei 2012

Exchange Club Motel


De Exchange Club Motel: zo heette het motel waar we overnacht hebben toen we in Beatty waren, één van de stops tijdens onze roadtrip van Denver naar LA. De Exchange Club Motel. Misschien ligt het aan mij, maar ik vond het op zijn minst een dubieuze naam. Of het nou door het woord 'Exchange' komt, of door het woord 'Club', ik weet het niet. Misschien ook wel door de combinatie van die twee woorden. Over het algemeen ben ik op mijn hoede wanneer ik 'motel' zie inplaats van 'hotel', maar dat was hier het onderdeel waar ik me het minst zorgen over maakte. Kwam ook nog eens bij dat het een zeer goedkoop motel was. Aan de ene kant heel fijn, maar aan de andere kant droeg dat zeker bij aan mijn achterdocht. Maar goed, de keuze in het kleine dorpje Beatty was verre van overweldigend en ik zag op geen enkele site echt verontrustende berichten over dit motel, dus we namen het risico. De eerste indruk toen we aan kwamen rijden was op zich niet slecht. Het was een vrij standaard motel zoals je die veel ziet in Amerika, met de trappen en de deuren aan de buitenkant. Het zijn motels zoals je die ziet in films en televisieseries, al zijn het dan meestal niet de plaatsen waar alles leuk en goed en gezellig gaat. Toch bleken dat hier ook vooral vooroordelen te zijn. We werden vriendelijk ontvangen, de kamer zag er meer dan netjes uit doordat er onlangs nog gerenoveerd was en zelfs de wifi was helemaal prima. Dat Patrick in eerste instantie de sleutel kreeg van een kamer waar iemand al lag te slapen zien we dan maar door de vingers. Aan de Exchange Club Motel in Beatty mankeerde echt niets, behalve dan misschien toch de dubieuze naam.