www.flickr.com

zondag 2 oktober 2011

Lake Michigan


Eén van de elementen die Chicago zo'n mooie stad maken is de ligging aan Lake Michigan. Deze vakantie was de eerste keer dat ik één van de grote meren van Amerika/Canada van dichtbij zag, en ik was verbaasd over zoveel schoonheid. Dat ik het zo mooi vond werd vooral bepaald door de sprookjesachtige kleur van het water: een vreemd, helder soort heel lichtblauw. Het leek een beetje op zwembadwater, maar dan zonder de chloorlucht. Er zijn natuurlijk talloze feiten over het meer te vertellen, maar dat laat ik over aan Wikipedia, voor de liefhebber. Ik vond het vooral bevreemdend, op een prachtige indrukwekkende manier. Nooit eerder heb ik zo gefascineerd naar water gekeken. Terwijl het uitzicht op de skyline van Chicago toch ook erg de moeite waard was. Waar de kleur vandaan kwam heb ik eigenlijk niet meegekregen en ook nergens kunnen vinden. Ik ga er dan ook niet vanuit dat het perse heel schoon was, al leek het dat wel. Misschien wil ik het ook niet weten.