www.flickr.com

donderdag 19 augustus 2010

iBubble voor iPad


Geen verslavender genre spelletjes dan het blokjes-draaien balletjes-schieten genre. Vooral onder vrouwen is dit type spel ongelofelijk populair, kijk alleen al naar het aantal vrouwen dat Bejeweled speelt op Facebook. Eerder schreef ik al over Jewel Quest, een PC-game van Denda waar niet alleen ik, maar ook mijn moeder zich uren mee heeft vermaakt. Blokjes draaien om setjes van drie of meer te maken, dat is eigenlijk alles wat je daar doet. Op mijn iPod Touch vond ik iBubble, een spel waarbij je gekleurde balletjes afschiet richting andere gekleurde balletjes. Het is even simpel als briljant en als je eenmaal begint ben je zo nog niet gestopt. Het is tijdrovend en dient geen enkel doel, behalve dan dat het ontspant. Al valt dit laatste soms ook nog te bezien, want als het niet lukt of als je niet snel genoeg de juiste kleur balletjes krijgt, heeft dit zeker de nodige agressieve neigingen tot gevolg. Ook de fase van iBubble ging gelukkig weer voorbij. Ik baalde van de tijd die het me kostte en kreeg ook steeds meer last van mijn pols, dus nam ik er enigszins met een bezwaard gevoel afscheid van. Toen wist ik niet dat het tijdelijk zou zijn, want terwijl ik mijn nieuwe iPad aan het inrichten was kon ik het toch niet laten: ik installeerde iBubble for iPad. Deze keer heb ik echter meteen de belofte aan mezelf gedaan me in te houden. Het ziet er naar uit dat het niet heel erg moeilijk wordt om me aan deze belofte te houden, want deze iBubble is vooralsnog niet zo verslavend als de iTouch versie. De balletjes zijn lomp en grof en de besturing is traag. Het blijft echter een briljant spel. Ter ontspanning dus, meer niet.