www.flickr.com

woensdag 12 mei 2010

Aftellen

Het is American Idol de afgelopen twee weken niet echt gelukt om mijn aandacht volledig terug te krijgen. Het afscheid van Siobhan Magnus twee weken geleden was weinig verrassend, evenals de daaropvolgende uitschakeling van Aaron Kelly. Toegegeven, ik had verwacht dat Casey eerder zou gaan dan Aaron na het bedroevende optreden van vorige week, maar het publiek heeft hem blijkbaar het voordeel van de twijfel gegund. Dat Siobhan maar een beperkte groep aansprak en dus de eindstreep niet zou halen was al eerder duidelijk. Ik vind het persoonlijk ook niet erg bevorderlijk voor je image als je fans in de zaal besmeurd onder het nep-bloed in beeld komen. Aanhaken bij de vampierrage kan een tactiek zijn geweest, maar voor mij bevestigde het enkel dat die Siobhan een beetje raar was, misschien zelfs wel een beetje creepy. Het wordt nu tijd om te gaan kiezen: wordt het team Lee deWijze of team Crystal Bowersox. Lee vind ik als artiest interessanter. Zijn wisselende uitstraling en soms tegenvallende optredens zouden hem echter weleens op kunnen breken. Als hij goed is dan is hij ook meteen briljant, maar hij kan er ook nog weleens flink naast zitten. Crystal is constanter in haar optredens, maar begint een beetje te vervelen. Daarbij komt dat zij maar moeizaam contact maakt met het publiek. Ze doet hier wel ontzettend haar best voor, maar dit geeft het soms iets onoprechts wat mij betreft. Het wordt een finale om naar uit te kijken, maar de weg er naar toe is inmiddels wel een lange gebleken. Hier het laatste optreden van Aaron Kelly: