www.flickr.com

zaterdag 13 oktober 2012

Los Angeles @lomografie

Spiderman

Na een wat teleurstellende start met mijn Diana F+ fototoestel, had ik evengoed erg hoge verwachtingen van de foto's die ik op vakantie zou maken. Genoeg licht, genoeg kleuren en genoeg afwisseling om prachtige foto's te maken: het leek een garantie tot succes. Intussen ben ik vier rolletjes verder en een stuk realistischer. Ik heb prachtige foto's gemaakt, maar het overgrote deel is weinig indrukwekkend. Mijn grootste verrassing vond ik bovenstaande Spiderman foto, gemaakt op Melrose Avenue bij Golden Apple Comics. Echt ervan leren doe ik in dit geval echter niet, want ik heb geen flauw idee hoe ik dit gedaan heb. Gelukkig doet dit niets af aan het resultaat. Het lastigste is om te bepalen wat er nu echt op de foto gaat komen. Bij deze foto van Pentages Theatre is het goed gelukt om erop te krijgen wat ik wilde:

Pantages Theatre

Bij deze foto, gemaakt op La Brea Avenue, had ik er graag wat meer op gehad. Dit gebouw is lelijk en vervallen en lijkt zo misplaatst zo midden in de stad. Het is bijna mooi in zijn lelijkheid, afgemaakt met het billboard dat niet toepasselijker had kunnen zijn:

La Brea Ave

Wat ik van de volgende foto had verwacht weet ik eigenlijk niet. Ik heb deze ook al meer dan eens digitaal gemaakt en dan is hij ook altijd enigszins teleurstellend. Ik had misschien gehoopt dat het lomo-effect iets toe zou voegen, maar wat er niet is kun je duidelijk ook niet fotograferen:

Hollywood

Het leukste van lomografie blijft het wegbrengen van het rolletje en de spanning bij het ophalen van de afdrukken. En de foto's, die zullen ook echt steeds beter worden. Daar ben ik nog steeds van overtuigd.