www.flickr.com

zondag 7 juli 2013

ArtZuid 2013

Nu woon ik al heel wat jaren in Amsterdam, maar het bestaan van ArtZuid is me in al die tijd toch echt ontgaan. Des te leuker om het nu te ontdekken zal ik maar zeggen. Elke twee jaar wordt er in Amsterdam Zuid, met name rond de Apollolaan, een tentoonstelling neergezet met een groot aantal kunstwerken. De route erlangs loopt vanuit het Vondelpark helemaal naar Amsterdam Zuid WTC. Een hele wandeling dus, maar zeer de moeite waard. Bovendien hoef je ook niet alles in één keer te doen, want de kunstwerken blijven enkele maanden staan. Natuurlijk vind ik niet alles even mooi of indrukwekkend, maar veel van de werken zijn op zijn minst interessant. En, niet onbelangrijk, ze lenen zich er erg goed voor om te fotograferen. Hier wat foto's die ik met mijn Diana F+ nam, op Lomography X-Pro Slide 200 film.

Deze werken staan in het water voor het Rijksmuseum en kleuren prachtig bij de omgeving, Amsterdam, juni 2013

ArtZuid

De kleurcontrasten van dit werk doen het prachtig om x-pro film, zeker in combinatie met de lucht en het gras er omheen, Amsterdam, juni 2013

ArtZuid

Geduldig zat ik te wachten op meer zon voor grotere contrasten, maar uiteindelijk is het de oranje band die de extra dimensie aan deze foto geeft en de kleuren in elkaar over laat lopen, Amsterdam, juni 2013

ArtZuid