www.flickr.com

zondag 11 april 2010

Een overkill van ruiten met sterretjes


Laat ik beginnen met te zeggen dat ik geen auto heb. Ik heb dus ook niet overmatig veel verstand van autoruiten en sterretjes en alles wat daarbij komt kijken. Je hoeft volgens mij ook geen doorgewinterde autokenner te zijn om te merken dat de frequentie van de autoruitreclames op televisie volstrekt niet in verhouding staat tot het aantal keren in je leven dat je zo iemand daadwerkelijk nodig hebt. En dan nog lijkt me dat als je een keer wat aan je autoruit hebt, je even naar je plaatselijke garage gaat of even het woord autoruit googlet. Er is dus werkelijk geen enkele zinnige reden aan te wijzen dat wij nu al maanden overspoeld worden door reclames voor autoruitreparaties. Carglass spant wel de kroon, je kunt geen avond televisie kijken zonder deze te zien. In iedere versie van de Carglass reclame zit wel iets stompzinnigs, het zij in de zogenaamde verhaallijn, het zij in het taalgebruik, het zij in de uitvoering. Zo is daar de reclame met de man die op zijn werk staat met een barstje in zijn ruit en die geen meter meer durft te rijden. Gelukkig kan hij na 24 uur al geholpen worden...waar is die man in de tussentijd dan geweest? Is hij op zijn werk gebleven, is hij door een collega thuisgebracht? Hoe is hij de volgende dag weer naar zijn werk gegaan? Niet logisch en helemaal niet zo klantvriendelijk als die medewerker ons wil laten geloven.. En dan de zin: de hars wordt ingespoten en binnen 30 minuten ziet u niets van het resultaat.. Ik mag toch hopen dat ik het resultaat WEL zie en dat het sterretje dus verdwenen is! Ik snap gewoon niet dat er blijkbaar zoveel geld beschikbaar is voor zoveel reclames op prime-time. Maar goed, dat is een keuze van zo'n bedrijf. Maak dan in ieder geval wel professionele reclames die kloppen, en voorkom een overkill. Ik wil niet nadenken over autoruiten, en wil al helemaal niet zo'n deuntje dat de hele dag in mijn hoofd blijft nadreunen..Carglass repareert, carglass vervangt..