www.flickr.com

zondag 11 augustus 2013

Lomography Peacock X-Pro 110

Westertoren

Net nu ik de kleine Diana Baby 110 helemaal ontdekt heb, kom ik er achter dat er eigenlijk helemaal niet zoveel film te krijgen is voor dit formaat. De Polaroid OneFilm 110, mijn eerste rolletje in de Diana Baby, was slechts een gelukkig toeval. Dit bleek een batch die de Lomography Gallery Store in Amsterdam op de kop had weten te tikken, maar die nu dus weer op is. Had ik er maar meer van gekocht.. Gelukkig verkoopt Lomography onder eigen merk nog wel een aantal soorten 110mm film, waaronder niets minder dan een echte slide film. Deze Lomography Peacock X-Pro 110 moest natuurlijk dan ook meteen uitgeprobeerd worden. De verwachtingen waren hooggespannen, ik was benieuwd hoe ik deze film zou gaan vinden. Het eerste wat opvalt is dat de kleuren niet heel erg over de top zijn. Het effect van het crossen is aanzienlijk minder groot dan bij bijvoorbeeld de Lomography X-Pro Slide 200 film. Het korrelige dat slidefilm kenmerkt is daarentegen des te zwaarder aanwezig. Het kleine formaat van de film speelt hier natuurlijk een belangrijke rol in. Of ik de Diana Baby nou de meest geschikte camera vind om met slidefilm te fotograferen, ik denk het niet. Met de resultaten ben ik wel erg tevreden. Hoe langer ik naar de foto's kijk, hoe mooier ik ze ga vinden. Ik merk echter in mijn omgeving dat het niet de meest toegankelijke foto's zijn geworden. Oordeel zelf:

Aan de waterkant van het Noordzeekanaal, Amsterdam, juli 2013

Noordzeekanaal

Wachten bij de pont in de ochtend, Amsterdam, juli 2013

Hempont

Uitzicht vanaf De Dijk in Volendam, juli 2013

Volendam

Iets meer kleur bij de Singel, Amsterdam, juli 2013

Gracht