www.flickr.com

maandag 30 april 2012

Intouchables


Zo\'n film die je MOET zien, daar word ik dus achterdochtig van. Al helemaal als het een Franse film is. Ik ben het slaapverwekkende en zwaar overschatte Des Hombres et des dieux echt nog niet vergeten. Vandaar dat ik met gezonde terughoudendheid naar Intouchables ging. Het publiek beloofde weinig goeds: de eerste indruk was dat het typisch arthouse publiek was wat ook gelezen had dat je deze film MOEST zien. Geen garantie dus dat het niet weer zo\'n overschat drama zou zijn. Binnen vijf minuten nadat de film was begonnen was me echter al duidelijk dat we wel degelijk naar iets bijzonders zaten te kijken. Intouchables vertelt het verhaal van een rijke, verlamde man die een vriendschap aangaat met zijn donkere, arme verzorger. Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal, wat het nog charmanter maakt. De film is ontzettend grappig, bij tijden ontroerend en bijzonder goed geacteerd. Nee, ik ben niet iemand die achter films aanrent die je gezien MOET hebben, maar deze... Je doet jezelf er in ieder geval een groot plezier mee.